Opdrachtgevers

Media

FD Mediagroep

Ik heb tijdens in 2007 de marketingcommunicatie verzorgd rond de restyling van Het Financieele Dagblad en advies gegeven over het te volgen DM-traject.

Trouw
Voor het dagblad Trouw heb ik de organisatie begeleid van het Trouw onderwijsdebat van 15 december 2008 over de kwaliteitsmeting van scholen in het voortgezet onderwijs.

VPRO
Ik werk (op invalbasis) voor de VPRO als interim bladmanager van de VPRO-gids. Ik ben hierbij onder meer verantwoordelijk voor het aansturen van het externe acquisitiebureau en de productie, distributie en losse verkoop van de Gids.
Daarnaast heb ik diverse projecten uitgevoerd voor de marketingafdeling op het gebied van abonnee/ledenwerving en behoud.

Uitgeverij Maasland
Maasland is uitgever van East, een journalistiek reismagazine over Zuidoost-Azië. Ik heb mij bezig gehouden met de de abonneewerving en daarvoor een aantal acties opgezet met reisorganisaties.

Stichting Archis
Voor de Stichting Archis begeleidde ik de communicatie en verkoop van Al Manakh II, het in april 2010 wereldwijd verschenen themanummer van het architectuurblad Volume over de stedenbouwkundige ontwikkelingen in de Golfregio.

Nederlands Uitgeversverbond
In september 2009 heb ik voor Magazine Media Associatie  (voorheen Groep Publiekstijdschriften) van de Mediafederatie (voorheen Nederlands Uitgevers Verbond) meegewerkt aan de Tijdschriftencanon. Voor deze canon, die in december 2009 verscheen als boek en website, heb ik de tekst geschreven voor de vensters Opiniebladen en Multimediaal.


Onderwijs

GO – school voor informatie

Voor GO – school voor informatie heb ik een marketingplan geschreven en ze geholpen bij de implementatie. De nadruk lag hierbij op databasemanagment en het inzetten van social media.

Amsterdam Fashion Institute
Op het Amfi heb ik les gegeven bij de minor Independent Fashion Magazines in het vak “Publishing Affairs” en de studenten begeleid bij het schrijven van een uitgeefplan en het uitgeven van een eigen tijdschrift.

Hogeschool van Amsterdam
Voor de faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie van de Hogeschool van Amsterdam werkte ik als interim marketing & communicatieadviseur. Mijn voornaamste taken waren het schrijven van het marketingplan voor 2009 en het begeleiden van de nieuwe mediacampagne rond de studentenwerving voor de diverse IT studierichtingen. Hiervoor ontwikkelden we onder meer een speciale website.

Hogeschool van Amsterdam
De faculteit  Digitale Media & Creatieve Industrie van de Hogeschool van Amsterdam was partner van het World Congress on Information Technology dat eind mei 2010 plaats vond in Amsterdam. Ik verzorgde voor de HvA de communicatie hieromheen.


Gezondheidzorg

Cancer Care Center Amsterdam
Cancer Care Center is een keten van multidisciplinair eerstelijns zorgcentra voor kankerpatiënten en hun sociale omgeving, waarin ondersteuning wordt geboden op fysiek, psychisch, sociaal en maatschappelijk gebied.  Ik verzorg sinds februari 2014 de marketingcommunicatie, waaronder ook het bijhouden van website en social media. 


Overheid


Stadsdeel Zuidoost / Gemeente Amsterdam
Stadsdeel Zuidoost in Amsterdam zet zich in voor de bestrijding van armoede in Amsterdam Zuidoost. Ze wil de zelfredzaamheid van de bewoners vergroten en de maatschappelijke participatie bevorderen. Voor deze organisatie heb ik een contentstrategie ontwikkeld en het ontwerp van de nieuwe huisstijl begeleid.

Ministerie van Veiligheid en Justitie
Projectmanager van de campagne Alleen jij bepaalt wie je bent in Amsterdam. Deze campagne van het Ministerie van Veiligheid en Justitie is bedoeld om jongeren die het risico lopen af te glijden naar overlast en kleine criminaliteit, kennis te laten maken met teamsporten en ze te begeleiden naar het lidmaatschap van een vereniging.

 

Weekbladpers Tijdschriften

Van 1994 t/m 2006 was ik dienst van Weekbladpers Tijdschriften. Ik begon op de salesafdeling, later maakte ik de overstap naar de marketingafdeling. Ik was daar bladmanager van Vrij Nederland (2003-2006), Opzij (1997-2005), SiS (2004-2005) en onzeWereld (1997). Daarnaast was ik projectleider van de Vrouwenagenda 2003, 2004 en 2005, betrokken bij de start van Hollands Diep en een tijdlang verantwoordelijk voor de communicatie van de salesafdeling.